(Video) Siap Sabun, Rakaman Monyet ‘Tolong’ Basuh Baju Dalam Baldi Jadi Tular

Saat yang mengejutkan apabila seekor monyet liar dilihat mencuci pakaian seorang wanita di luar rumah di Indonesia.

Dalam klip video berdurasi 40 saat tersebut, Ayu Sarasyani meninggalkan sebaldi penuh dengan pakaian kotor yang direndam di dalam air bersama bahan pencuci di luar rumahnya di wilayah Kalimantan Selatan. Ketika dia kembali untuk menyelesaikan tugasnya itu, dia terpana apabila mendapati seekor monyet liar telah berada disitu untuk memberikannya bantuan.

Meniru bagaimana dia membersihkan kotoran dari pakaian di luar rumahnya, monyet itu memulakan dengan mencelupkan pakaian ke dalam air sambil bertenggek di tepi baldi rendaman berwarna hijau yang besar. Monyet itu kemudian mengangkatnya keluar dari air sabun sebelum menggosoknya, mengulangi tindakan itu beberapa kali. Monyet itu berlutut membersihkannya dengan tekun. Ia perlahan-lahan menepuk cucian ke lantai seolah-olah mengeluarkan kotoran atau sabun yang degil .

Tidak seperti kebanyakan dari kita, monyet ini nampaknya lebih menikmati semua sabun, menggosok, merendam, membilas. Ayu berkata: ‘Saya kagum melihatnya mengambil alih kerja saya, saya segera masuk ke dalam rumah dan memerhatikannya dari tingkap saya.”

Sumber : Dailymail 

The post (Video) Siap Sabun, Rakaman Monyet ‘Tolong’ Basuh Baju Dalam Baldi Jadi Tular appeared first on Siakap Keli.




Post a Comment

0 Comments