(Video) “Mungkin Terlelap Menahan Lelah”, Tular Video Maskot Terduduk Tepi Jalan Seakan Keletihan Undang Sebak

Pelbagai cara dilakukan oleh sebahagian kita untuk mendapatkan sesuap rezeki. Ada yang menjual makanan di tepi jalan, ada yang ‘berbusking’ dan ada juga yang menjadi maskot bagi menghiburkan orang ramai.

Seperti seorang individu di dalam pakaian maskot yang tular di Indonesia sebelum ini. Dipercayai dirakam di Palembang, individu di dalam maskot dalam video tular itu seakan tertidur di tepi jalan membuatkan orang ramai berasa tersentuh melihatnya.

“Terduduk lesu dengan kepala menunduk nampak seperti sedang bersedih atau mungkin terlelap menahan lelah. Semoga mendapat perhatian dari pemimpin setempat,” tulis pemilik akaun Sahabat Surga.

Dalam video tersebut, kelihatan maskot itu duduk bertinggung di tepi jalan dan tertunduk, seakan sedang tidur. Perbuatannya telah menarik perhatian beberapa pengguna jalanraya yang berhenti di lampu isyarat tersebut.

 

View this post on Instagram

 

Terduduk lesu dengan kepala menunduk nampak seperti sedang bersedih atau mungkin terlelap menahan lelah.. 😢😢 Semoga mendapat perhatian dari pemerintah setempat Petik Hikmahnya Lokasi: Palembang #PetikHikmahnya 📹: @oohrezabae Jangan lupa untuk selalu kasih like setiap postingan kami dan juga berikan komentar meski hanya sekedar emoticon ♥ Terimakasih Jazakumullah khairan katsiraa Semoga yang Like, Komentar & Save postingan ini senantiasa dikaruniai kebahagiaan dan keberkahan…aamiin Share + Tag seseorang @ Nyalakan Notifikasi 📢 Lihat juga postingan kami yg lainnya. Semoga bermanfaat 🙏 @sahabatsurga _____________________________ #berfikirpositif #ambilhikmahnya #muslimah #selfreminder #unik #jodoh #by @sahabatsurga #selfreminder #nasihat #ceramah #hijrah

A post shared by Sahabatsurga (@sahabatsurga) on

Video yang telah mendapat lebih 426 ribu tontonan itu dihujani doa dan simpati oleh warga maya.

Moga diberikan rezeki yang cukup sehari-hari

Rezeki bukan sekadar wang atau harta

Saya yang duduk di rumah masa keadaan COVID-19 ini pun rasa tak senang, apatah lagi dia yang duduk seharian di jalan yang belum tentu perutnya kenyang.

Semoga lelahmu menjadi lillah (untuk Allah)

Moga Allah angkat darjatmu dan keluargamu, diberi kesihatan selalu

Sumber: Sahabat Surga

The post (Video) “Mungkin Terlelap Menahan Lelah”, Tular Video Maskot Terduduk Tepi Jalan Seakan Keletihan Undang Sebak appeared first on Siakap Keli.




Post a Comment

0 Comments