(Video) Gadis ‘Temui’ Ibunya Yang Sudah Meninggal Dunia Dalam ‘Google Maps’ Undang Sebak

Pemergian insan yang tersayang pastinya akan memberikan kesan yang begitu mendalam terhadap seseorang.

Tambah-tambah lagi insan yang pergi menghadap Illahi itu adalah tempat untuk seseorang itu bergantung.

Perasaan rindu serta sedih pastinya akan bercampur baur apabila teringatkan mereka yang telah pergi untuk selamanya dari muka bumi ini.

Seperti yang dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok bernama @lediaelan ini, ibunya telah meninggal dunia pada 4 tahun yang lalu.

Namun secara tidak sengaja, rindunya terhadap ibunya telah terubat sedikit apabila menemui gambar ibunya itu di dalam Google Maps.

Kebetulan pada ketika itu, dia dikatakan sedang mencari rumahnya di aplikasi tersebut. Tanpa disangka, dia telah terjumpa satu gambar yang diambil oleh Google Maps memaparkan ibunya sedang berjalan kaki di kawasan berdekatan dengan rumahnya.

“Ibu saya meninggal dunia 4 tahun yang lalu. Tetapi di Google Maps, mama kelihatan sangat sihat. Tadi, saya saja mencari rumah saya di peta. Kerana ramai yang memberi komen bahawa mereka ingin melihat rumah saya sebelum saya berpindah.

@lediaelan

thanks for the 3.7M viewers❤❤#fyp #viral #fypシ

♬ Surrender – Natalie Taylor

“Saya benar-benar terkejut melihat Ibu berjalan. Terima kasih Google Maps. Saya tidak mengambil banyak gambar ibu kerana telefon bimbit saya yang hilang,” tulisnya.

Video yang dikongsikannya itu telah menjadi tular di media sosial. Sehingga kini, ianya telah ditonton lebih 3 juta kali daripada warganet.

Sumber: @lediaelan

The post (Video) Gadis ‘Temui’ Ibunya Yang Sudah Meninggal Dunia Dalam ‘Google Maps’ Undang Sebak appeared first on Siakap Keli.




Post a Comment

0 Comments