(Video) 'Kereta saya tidak mengalami apa-apa kerosakan' - Pemandu Camry tampil serah diri, akui cuai


Viral di media sosial semalam video sebuah kereta sedan yang menyalahgunakan lorong kecemasan untuk kepentingan dirinya sehingga menyebabkan dua individu yang menunggang motosikal terbabit dalam kemalangan. 

Dalam kejadian yang berlaku pada petang semalam di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak berhampiran Bentong, Pahang, pemandu Toyota Camry terbabit pada awalnya berada di lorong kiri bersama kenderaan lain menempuh sedikit kesesakkan lalu lintas.

Enggan menunggu lama, pemandu Camry itu kemudian bertindak memberikan isyarat ke kiri dan terus masuk ke lorong kecemasan tanpa memeriksa keadaan jalan pada ketika itu.

Akibatnya, penunggang motosikal dan pemboncengnya tidak sempat mengelak lalu bergesel dengan bahagian kiri Camry sebelum terjatuh. 

Pemandu Camry itu pula tidak memberhentikan kenderaannya dan meneruskan perjalanan tanpa sebarang rasa bersalah. 

Insiden itu sempat dirakam kamera papan pemuka (dashcam) sebuah kereta yang berada di lokasi kejadian dan video tersebut viral meluas di media sosial. 


Ada individu yang mengenali pemandu Camry itu tampil menghubungi lelaki terbabit dan menasihatkannya untuk menyerah diri ke balai berhampiran. 

Tidak beberapa lama selepas kejadian itu, pemandu terbabit yang dikenali sebagai Foo, akhirnya tampil menyerah diri di Balai Polis Gombak pada jam 6.51 petang. 



Suspek kemudian ditahan dan diarahkan untuk menjalani ujian saringan air kencing. Polis turut merampas kenderaan suspek untuk siasatan lanjut. 

Sementara itu, polis sedang mengesan dua individu yang menjadi mangsa dalam kejadian itu. 

Difahamkan, motosikal itu ditunggang oleh lelaki Orang Asli, manakala pemboncengnya adalah wanita Melayu. 

Kes disiasat mengikut Seksyen 42 Akta Pengangkutan Jalan 1987. 

Sumber: Harian Metro, Info Roadblock JPJ/POLIS




r

Post a Comment

0 Comments