Nak ziarah mak tak dapat pasal PKP, akhirnya mak pergi buat selamanya tanpa kehadiran kami

Ada ramai yg terkesan dengan posting mengenai seorang anak yg suprise ibu nya yg sedang jual nasi lemak selepas 9 bulan tak jumpa. Tapi bagi Ana Muney hasratnya tidak kesampaian jua apabila ibunya men1nggal ketika PKP dikuatkuasakan.

Ibu tersayang pergi buat selamanya pada 29 Ramadhan bersamaan 22 Mei. Ibunya dikatakan selalu dem4m dan kesihatannya semakin merosot selepas itu. Ini kisah Ana yang dimuatkan di dalam postingnya di laman sosial…

“Masa pkp haritu janji dgn adik bradik, nk blk kg sesama, lepas dh hbis smua ni (cov1d)..nk peluk mak erat2..sebab mak kerap sgt dem4m sejak pkp ni..adik yg jaga mak, dia kata sbb pkp ni,mak dem4m rindu, mak terlalu rindu anak2..

Kebanyakan kami kalau nk balik kena rentas negeri..xde reason kukuh x dptla blk..yg sed1hnya..pd 29 Ramadhan, Jumaat (22/5/2020) mak dijemput Ilahi ..pelukan dan ciuman terakhir kami anak2 hnyalah sekujur tubuh kaku sejuk dibalut kain putih…

Sed1h x dpt nk describe..semuanya jd dgn cepat dan masa pkp pulak..mak ten4t sekejap sgt terus msuk icu dan men1nggal..mcm mimpi..sed1h..bila kenangkan dh rancang mcm2 termasuk la nk bwk mak dtg pahang utk akikah ank ke 3..cucu yg ni pun mak x sempat tengok..

Setiap kali ckp telefon itu yg dibualkan mak (x sabar nk tengok cucu baru)..tahun ni bkn saja pkp mnjadi kenangan..pemergian mak jg bakal dikenang kami adik bradik..tlg doakan ibu sy..smoga Allah merahmatinya, dan mengampuninya..al fatihah..”

Sumber : sepitbiru




Post a Comment

0 Comments