“Sedp Sangat Ke Sampai Tak Serlk?” Pasar Bsah Halwan Eksotik Wuh4n Kini Dibvka Semula

Walaupun kes positif di China, tempat permulaan wabak C0v-19 ini makin menurun, negara-negara lain di seluruh dunia masih berper4ng untuk menghentikan penvlaran wbak ini.

Pun begitu, nampaknya negara k0munis ini masih tak serik lagi.

Mana taknya, menurut FMT, lepas hampir lima bulan diku4rantin di rumah, nampaknya penduduk-penduduk di sana dah tak sabar nak jual dan makan semula haiwan eksotik yang dikatakan punca wabak ini tercetvs.

Dikatakan, pasar b4sah di Wuh4n yang menjual h4iwan-h4iwan eksotik untuk dimakan ini telah pun mula beroperasi sejak 28 Mac lalu selepas China yakin dorang dah bebas sepenuhnya dari v1rus C0v-19.

Bukan tu je, dorang siap sediakan pegawai keselamatan dekat pasar ni untuk halang orang dari ambil gambar dan tularkan di media sosial.

Bahkan, kelawar yang dikatakan punca wbak cor0nav1rus ini dah dijual sebagai hidangan penduduk di sana dan haiw4n lain seperti anj1ng, kuc1ng, k4tak dan k4la jengk1ng pun dah disediakan untuk disembel1h mengikut citarasa pelanggan. Tak serik betul lah dorang ni.

 

Tak cukup dengan itu, kerajaan di sana juga telah membenarkan rakyat dorang untuk melancong ke negara luar mulai April ini sekaligus membuatkan negara-negara lain takut dan menggesa kerajaan untuk menyekat laluan penerbangan China dari memasuki negara.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : lobakmerah




Post a Comment

0 Comments