“Abang minta maaf…” Anggota p0lis k0rban Cov-19 Yang ke 24, sempat titip pesan buat isteri

Runtun hati seorang isteri, apabil suami tercinta menjadi salah seorang korban C0v-19 sempat memberi pesan sebelum menghembuskan nafas terakhir, seakan tahu masanya telah tiba.

Begitulah yang dirasai Aiza Syafinaz Shahak, 34 tahun, selepas suaminya Inspektor Mohd Fairos Saberon yang merupakan seorang anggota polis meninggal akibat C0v-19.

Abang minta maaf

Antara kata-kata akhir, Aiza memberitahu suaminya telah siap memohon maaf dan meminta agar dia menjaga diri kerana arwah seakan dapat merasakan bahawa hayat sudah tidak panjang.

 “Abang minta maaf, jaga diri baik-baik, I rasa I tak lama sayang, get ready…”

Difahamkan, pada 18 Mac lalu suaminya telah membuat saringan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan itulah kali terakhir dia berjumpa suaminya.

Itu meseg yang terakhir

Pada 19 Mac, Aiza berkata suami ada menghubunginya menerusi panggilan video dan berpesan supaya menjaga diri kerana dia mungkin perlu dikomakan sebelum melalui proses intubasi.

“Itulah kali terakhir dia menghubungi saya sebelum menghantar mesej menerusi aplikasi WhatsApp meminta saya bersedia dengan segala kemungkinan…”

Seorang anggota polis yang berwibawa

Aiza memberitahu suaminya seorang pegawai p0lis yang berdedikasi dan sering mengikut arahan pegawai atasan dan idak pernah menolak arahan pihak atasan, dia juga pernah beritahu dia ingin mati sebagai negarawan.

Mengenai punca jangkitan, Aiza sendiri tidak dapat menjaga dari mana suaminya mendapat virvs tersebut. Namun, sebelum itu mereka ada bercuti di Bandung, Indonesia pada 9 hingga 12 Mac lalu.

“Tetapi sebelum bercuti dia memang mengalami demam dan sudah membuat pemeriksaan di klinik…”

 

Arwah meningg4l dunia pada Hari P0lis yang ke-213, jen4zah arwah suaminya selesai dikebumikan di Tanah Perkvburan Kuang, Rawang pada 4 pagi tadi.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : hmetro




Post a Comment

0 Comments