Wann memakai selendang sebagai trademark dalam Gegar Vaganza 9,rupanya ada cerita disebalik selendang

Perkara yang paling sukar sebenarnya adalah untuk mengubah diri sendiri. Bila diri sendiri sukar diubah, apatah lagi mahu menuntut orang lain untuk berubah?

Masalahnya, ada juga orang yang sudah ingin berubah, tetapi keadaannya belum membenarkannya untuk berubah. Ada juga yang sudah mula untuk mengubah perangai negatifnya, mengubah sifat burknya, tetapi langsung tidak mendapat penghargaan dan perhatian dari orang terdekat dengannya.

Penyanyi popular era 90-an, Wann mendedahkan Astro melamar dirinya untuk menjadi sebahagian daripada peserta program nyanyian Gegar Vaganza (GV) musim keenam pada musim ini.

Terpilih dalam program realiti fenomena, Gegar Vaganza 9 (GV6), penyanyi bersuara ‘meneran’, Wan Rashidah Meor Abdul Rashid atau mesra disapa Wann mempunyai ‘trademark’ tersendiri dalam imejnya.

Wann atau nama sebenarnya, Wan Rashidah Meor Abdul Rashid, 49, berkata, dia pernah menerima tawaran yang sama untuk tiga musim yang lalu, namun terpaksa menolak tawaran tersebut kerana belum bersedia.

Popular dengan lagu Bossanova, Wann atau terkenal dengan usikan manjanya ‘Wann Teran’ tidak kisah dengan kecman netizen kerana sudah lali dengan kata-kata negatif yang mempersoalkan imejnya.

Selesa mengenakan selendang sejak beberapa tahun lalu, Wann akui dia kini dalam proses belajar untuk berhijab penuh.

 

“Saya mula secara perlahan-lahan dengan cara memakai sebegini (selendang) sudah empat tahun. Rasanya sudah tiba waktunya dan doakanlah saya agar berhijab penuh.Tapi kadang-kadang iman masih turun naik, ada waktunya saya istighfar banyak-banyak agar diberi hidayah untuk tutup secara penuh,”katanya kepada MH.

Bintang senior ini ditemui di The Gardens Theatre, The Gardens Mall pada Selasa, sejurus sesi pengenalan peserta GV6.
“Ketika saya mula menyanyi, saya sudah lali dengan kecaman orang ramai. Meski ketika itu tiada media sosial yang besar macam sekarang ini.Tipulah saya cakap saya tak terasa. Bagaimanapun, saya tak marah mereka (netizen), sebaliknya saya mengaminkan setiap kata-kata mereka dan itu juga merupakan satu ujian buat saya juga,” jujur penyanyi berusia 49 tahun ini.

Malah, baginya dia selesa dengan pemakaian separa hijab seperti kini.
“Kalau tak tutup dan tak pakai selendang, saya rasa tak selesa pula. Saya rasa macam ‘kosong’ atas kepala. Jadi saya harap peminat dan pihak di luar sana mendoakan saya agar memakai tudung sepenuhnya,” pohon Wann.

GV 6 mempertaruhkan barisan penyanyi profesional seperti Sham (Visa), Jatt (Black Dog Bone), Roy, Ameer (Sofazr), Hady Mirza, Naqiu (Boboy), Wann, Mazleela, Feeza, Noorshila Amin, Nurfatima, Kool, dan One Nation Emcess. Program ini bakal bersiaran di Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123) bermula 13 Oktober ini yang masih mengekalkan Nabil dan Jihan Muse sebagai pengacara.

Semoga orang ramai berikan sokongan moral, dan dorongan kepada mereka yang ingin memperbaiki diri, memperbaiki hubungan dengan Tuhan dan seterusnya ‘hubungan’ yang kurang harmoni menjadi hubungan yang jauh lebih mesra.Ada yang berubah secara mendadak dan ada juga yang berubah secara perlahan-lahan.

Ada juga yang berani mencari perhatian dari sekitarnya, maksud hatinya mahu memberitahu pada dunia kalau dia sudah berubah. Tetapi cemuhan dan kata-kata sinis yang dihadapinya.

sumber : MH




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top