Kisah Di Plaza Tol Menjadi Kenangan

Hanya sekejap sahaja berada dlm sel tah4nan, saya berasa seperti hilang segala nikmat dunia. Kehidupan kita seharian boleh ubah sama sekali dlm sekelip mata.Ng turut beritahu saya, jika situasi sama berlaku padanya dia tidak akan turun mel4wan, sebaliknya menyerahkan kepada pihak berkvasa untuk ambil tindakan, jelasnya kpd pemberita.

“ Kenangan pada 20 September yg lalu akan jadi memori dan kesedaran serta keinsafan pada kami terutama aku…tuhan temukan aku dengan Ng Whye Hong untuk memberi satu pengajaran kepada aku. katanya”

Mohamad Fazrien berkata, sesungguhnya hvkuman yang diberikan amat memberi keinsafan terutama buat dirinya dan dia pasti tidak akan mengulangi perkara yg mel4nggar undang-undang di negara ini.

Inilah coretan Mohamad Fazrien Mohd Ziear 29, di laman media sosialnya iaitu Facebooknya berhubung keakraban dia bersama Ng Whye Hong 39, selepas mereka berdua telah menerima hvkuman penj4ra sehari dan denda RM1,000 akibat pergelutan serta bertvmbuk sesama mereka di Plaza Tol Bukit Kiara, 17 September lalu.

Kata Mohamad Fazrien, dia bersama Ng mula berasa menyes4l ketika mereka berdua berada di dalam l0kap M4hkamah M4jistret KL bersama hampir 50 bandvan lain.

Bayangkan “Melihat suasana dan keadaan mereka (bandvan) secara langsung timbul keinsafan dalam diri. Saya berada di dalam l0kap itu hampir tujuh jam.Bayangkan cara percakapan, tingkah laku dan kebersihan diri bandvan lain menakvtkan saya dengan Ng. Itu saat bermulanya kami berborak dan masing-masing menyesal dengan sikap, emosi serta eg0 semasa kejadian,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya lagi, dinasihatkan pengguna jalan raya perlu lah sentiasa mematuhi undang-undang sedia ada dan tidak menjadikan sikap eg0 menguasai diri kerana ia akan memakan diri sendiri sehingga di label menjadi s4mseng jalanan.

“ Dan Sentiasalah ingat orang tersayang dan brtimbang rasa serta bert0lak ansur ketika di jalan raya.Undang undang dcipta bukan untuk menghvkum, namun ia tujuan utamanya untuk mend1dik dan itu yang brlaku terhadap saya,” katanya.

Menurutnya, soal siapa s4lah, siapa menang dan siapa s4kit dalam kejadian itu biarlah menjadi kenangan dan rekod peribadi mereka.Sebelum ini, pergaduhan mereka tvlar di media s0sial dan rata-rata netzen mencemvh dan mengec4m sikap mereka yang tidak dapat menyelesaikan masalah dengan cara berhemah.

Tahniah buat anda berdua telah menjadikan peristiwa yg lalu jadi pengajaran buat kalian. Setiap yg berlaku itu pasti ada jalan penyelesaiian.

Rakaman Vdeo Yg lalu

Mohon bantuan

LELAKI YANG BERTVMBUK DI TOL MOHON BANTUAN KEWANGAN. TAK SANGKA INI YANG DIA DAPAT👍Follow Bujang Lapok untuk vidoe2 panas

Posted by Bujang Lapok on Thursday, September 19, 2019

Dah Bca jgn lupa share Yer. Like Lubokviral

Sumber:monyethijau




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top