Setelah Sekian Lama Menyepi Fathia Latiff Bersuara Isu Perangainya Dikatakan Melanggar Ugama

Pelakon k0ntr0versi Fathia Latiff mengakui imejnya yang sudah tidak berhij4b sejak April lalu terus-menerus menerima kec4man orang ramai. Namun Fathia atau nama sebenarnya Nur Fathia Abdul Latiff, menjelaskan dia akan tetap mengekalkan imej tersebut demi mengejar cita-citanya dalam bidang nyanyian.

“Saya faham apa yang saya lakukan adalah saIah disisi ag4ma, saya akui diri ini j4hiI. Namun siapa tahu saya bakal menemui calon suami yang dapat membimbing diri ini ke arah yang lebih baik suatu hari kelak.

“Tidak dinafikan saya masih mendapat komen neg4tif daripada masyarakat, namun saya anggap mereka berkata demikian kerana sayangkan saya. Apa yang boleh saya katakan ialah ini karakter sebenar saya demi mengejar cita-cita sebagai penyanyi ant4rab4ng$a,” kata Fathia kepada mStar.

Fathia Tampil Rambut Pendek Selepas Tidak Berhij4b, “Saya Tidak Mahu Berselindung Lagi, Sedar Berhij4b Kerana Rasa Kecew4”

Selepas pelakon Emma Maembong membuat keputusan menukar penampilan dengan tidak lagi berhij4b, kini aktres sensasi Fatiha Latiff turut melakukan perkara yang sama.

Pelakon drama Ariana Rose yang sebelum ini memuat naik foto tanpa memakai tudung muncul buat pertama kali dengan penampilan terbaharu itu di sebuah majlis pertunjukkan fesyen pada malam Rabu.

Fathia atau Nur Fathia Abdul Latiff, 32, yang kini berambut pendek berkata, tind4kannya membuka hij4b dilakukan beberapa hari lalu tanpa dipeng4ruhi mana-mana pihak.

“Saya benar-benar rasa lapang dan tenang dengan imej baru ini, apatah lagi keputusan ini datang dari diri saya sendiri. Saya mahu cari diri saya kembali dan meneruskan hidup seperti sedia kala,” ujarnya.

“Apa yang penting sekarang saya boleh jadi diri sendiri dan tidak menipv diri sendiri. Saya baru perasan apa yang saya lakukan sebelum ini (berhij4b) sebenarnya saya sedang kecew4 dan mrung,” ujarnya kapada mStar.

Dalam pada itu Fathia berkata, dia berasa dirinya tidak ikhIas dan terp4ksa sepanjang tiga tahun memakai hij4b. Tambahnya, dia juga sudah bersedia untuk berdepan kec4man dan kritik4n netizen terhadap imej baharu itu.

Fathia membuat keputusan untuk berhij4b penuh pada 1 April 2016. Sementara itu, ketika ditemui di majlis pertunjukkan fesyen koleksi raya jenama Manimalace , Fathia menjelaskan pvnca dia memadam semua gambar lamanya kerana dia ingin memulakan kehidupan baharu.

“Saya tidak mahu lagi berselindung malah bagi saya apabila kita sudah mengenali diri kita yang sebenar, kita tidak t4kut pada sesiapa. Saya mengambil masa dua tahun untuk mengenali diri saya dan alhamdulillah semua dah terjawab. Saya tetap dengan pendirian saya.

“Bukan niat saya untuk mencetvskan k0ntr0versi apabila memadam kesemua gambar saya yang berhij4b sebelum ini” ujarnya. Fathia mengakui dia menyukai gaya rambut terbaharunya dan berharap ia turut diterima suatu hari nanti.

sumber : rimbabara




Post a Comment

0 Comments