‘Susulan Pemberian Che B RM 100,000 Netizen Kata Poyo’ Ini Respon Pedas Dari DS Vida Buat Netizen Terkedu

Setelah lebih setahun berdepan kemelut perihal kes hadiah kemenangan sang juara program Gegar Vaganza musim kempat (GV4), Aisyah, usahawan kosmetik Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau DS Vida dikejutkan secara spontan apabila anaknya tampil menyerahkan wang tunai RM100,000 sejurus sidang media yang dilakukan pihak ibunya.

Keputusan tersebut dibuat Cik B agar isu ini cepat-cepa diselesaikan.

Memetik Sinar Harian, Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, tidak mahu lagi mahu melihat ibunya itu menangis setiap malam.

“Cik B nampak mama seorang yang kuat tetapi bila dia menangis kita pun nak nangis.

Jarang tengok mama menangis macam tu dan ia betul-betul berat bagi mama.

“Kerana itu Cik B beri duit hasil jualan produk Salmon Skin yang diperoleh daripada ejen Singapura dan Malaysia untuk bayar kepada Aishah,” katanya seperti yang dipetik.

Sementara itu, Vida secara rasminya menyatakan permohonan maaf secara terbuka seperti yang termaktub dalam keputusan bersama ketika sesi mediasi di Mahkamah Sesyen Sivil 11 Kuala Lumpur 1 Julai lalu.

Dalam perkembangan lain, penyanyi lagu I Am Me itu juga turut berkongsi status menerusi Instagram terkininya.

“Ada orang bila diuji semakin kuat, ada juga bila diuji semakin lemah. Sehebat mana ujian itu bukanlah ukuran, akan tetapi bagaimana hebatkah kita menghadapi sesuatu ujian itu.

“Sekiranya kita memandang sesuatu ujian itu dengan positif, maka insyaaAllah kita jadi semakin kuat. Ingat tu dehhh. Yakin dengan NiAT..tujuan….Nawaitu..LillahhhiTaAlla…Just Go for It,” tulisnya.

Lalu, ibu kepada dua cahaya mata ini menerima pelbagai komen netizen dan ada di antara yang turut dibalas Vida. Bagaimanapun satu komen yang ditinggalkan cukup menarik perhatian.

“Poyo dah salah tak payah lah banyak cakap lagi. Muhasabah la banyak-banyak,” tulis individu yang berkenaan.

Lalu, selang beberapa jam selepas komen tersebut ditinggalkan, Vida dilihat turut memberikan respon.

“Tiada siapa kalah atau memang. Penyelesaian beeaama cara baik tanpa perbicaraan di mahkamah jangan sampai awak san saya pula ke mahkamah,” tulisnya pula.

Sebelum ini, Aishah telah mengadakan sidang akhbar memaklumkan bahawa Vida akan membayar harga barang kemas yang dipilihnya berjumlah RM80,000 dan melakukan permohonan maaf secara terbuka terhadap dirinya sebelum atau pada 17 Julai ini.

Kes tersebut susulan kemengangan Aishah dalam program realiti Gegar Vaganza 4 yang mendakwa Vida memberi hadiah kemenangan tempat pertamanya seutas gelang palsu dan kes ini telah berlarutan selama setahun.

Menurut Vida pihaknya juga sudah menerima makluman daripada sebuah kedai emas yang dicadangkan kepada Aishah bahawa artis tersebut telah memilih lima barang kemas bernilai RM80,000.

Foto: Instagram Vida, Cik B kredit : mediahiburan




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top