‘Ini Bukan Cobaan Ini Betul Betul’ Lelaki Ini Kasi Duit Raya Pada Pekerja Stesen Minyak,Barista Dan Drive Thru

Salah satu penyeri sambutan Hari Raya Aidil Fitri bagi orang Melayu  adalah dengan pemberian duit raya. Budaya ini menjadi ikutan yang sudah sebati untuk kita.Pemberian duit raya kadang-kadang menjadi terlalu bermakna bagi sesetengah orang yang mendapatnya dan begitulah keceriaan hari lebaran satu Syawal ini.

Selain itu, pemberian duit raya sebagai salah satu fadilat sedekah kepada pemberi. Berikutan itu, seorang pengguna Twitter ini, telah membuat suatu amalan murni dengan memberi duit raya kepada pekerja tol, barista cafe, dan kepada sesiapa sahaja.

Pemilik nama Amin Jamean telah memuat naik satu  video memberi duit raya kepada pekerja yang terpaksa bekerja di hari raya.Memang baik amalan dari Amin Jamean ini dan mereka yang mendapat duit raya begitu teruja dan ceria.

Pekerja Stesen Minyak Dapat Durian Runtuh

Happy muka diorang bila terima duit raya

Muat naik daripada Amin Jamean ini, turut mendapat respons positif daripada netizen. Mereka juga turut memuat naik video memberi duit raya kepada pekerja yang perlu bekerja pada hari raya.

Video Duit Raya Untuk Pekerja Stesen Minyak

Maklumla kerja siang malam tiba-tiba setahun sekali mendapat pemberian duit raya sudah tentu satu kenangan indah dan tak dapat dilupakan.

 

Penat-penat kerja terharu kakak Ni Dapat Duit Raya,Amboi

Jika Drive-thru tu bolehla hulur-hulur duit raya

Mereka Menzahirkan dengan ucapana terima kasih

Cara pemberian duit raya kepada pekerja ini juga, telah dipuji oleh netizen. Mereka menyifatkan ia adalah suatu tindakan yang baik serta pemurah.

Respect kepada yang mulakan gerakan positif ini

Begitulah Jika kita pemurah In Sha Allah Rezeki kita akan bertambah itu janji Allah seperti Firman Allah SWT Surah Ibrahim Ayat 7 ‘Sesunggunya Jika kamu Bersyukur,pasti Kami menambah (nikmat) kepadamu’

Jadi mari kita sama-sama beramal sedekah jariah kerana itu adalah salah satu amalan mulia disisi Allah SWT.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih,Kekasih Jiwang

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Kekasih Jiwang

sumber : ohmymedia

 




Artikel ViralSini Lainnya :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top