“Ingat Senang Ke” Pertikaikan Bayaran Imam, Lelaki Ini Tampil Sekolahkan Netizen Dan Ini Jawapan Dari Ustaz

Tibanya Bulan Ramadan yang Mulia  menjadi bulan yang sangat ditunggu-tunggu oleh umat Islam dan juga sangat dirindukan kedatangannya kembali.

Seperti yang kita ketahui, kemeriahan Ramadan pastinya tidak lengkap sekiranya tidak dipenuhi dengan amal ibadat seperti solat tarawikh.

Baru-baru ini tular perkongsian seorang lelaki menyelar netizen mengenai gaji yang diterima oleh imam tarawikh. Menerusi akaun Twitternya, dia menjelaskan tanggungjawab seorang imam tarawikh yang mungkin ramai tidak tahu. Senang ke jadi imam tarawikh ?

Menurut perkongsian itu, dia menyatakan tugas seorang imam tarawikh bukannya mudah seperti yang dianggap kerana meskipun dibayar dengan harga yang tinggi, tanggungjawab dan amanah seorang imam tarawikh sangat berat. Kena buat persediaan setiap hari

Jemput penyanyi 5-6 lagu boleh pulak bayar ribu-ribu

Tambahnya lagi, jika mana-mana ingin menjemput imam tarawikh hafiz, mereka itu seharusnya memberi sagu hati yang berbaloi dan setimpal.

Perkongsian itu meraih lebih 11 ribu retweets dan 8 ribu likes yang rata-rata turut bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh lelaki tersebut.

Berbaloi la dengan apa yang imam tu buat…

 

 

 

 

 

 

Lagipun imam or ustaz bagi ilmu 

 

 

 

 

 

 

Nak angkat pegang quran pun tak larat, ada hati nak bising pasal bayaran

 

 

 

 

 

Walaubagaimanapun sesetengah orang masih kurang ilmu dan di dunia akhir zaman ini bermacam-macam tanggapan

tentang isu ugama tapi sebenarnya kita semua harus menuntut ilmu baru kita faham kenapa Allah SWT perintahkan kita sebagai

hamba ke dunia ini.Mari kita lihat video ini betapa hebatnya Imam dan Muazzin di sisi Allah SWT dan mari kita sama-sama menyelami

hakikat sebenar menjadi muslim dan muslimah sejati yang mempunyai hati yang kuat pada Allah SWT.

Video :

Jadi Janganlah kita persoalkan jasa-jasa sesiapapun kerana disisi Allah SWT penuh dengan hikmah dan RahmatNya yang tersembunyi.

Sila baca dan komen yang baik-baik saja.Kekasih Jiwang

sumber : ohmymedia




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top