Pundan bikin kicoh di majlis kahwin, apahal pulak ni

Hubungan ikatan percintaan hanya mempunyai dua pengakhiran. Samada berakhir dengan kegembiraan ataupun berakhir dengan kedukaan.

Hubungan yang berakhir dengan kegembiraan selalunya membawa ke jinjang pelamin dan dimetri dengan ikatan perkahwinan yang sah.

Zaman dulu dulu kalau majlis meraikan terjalinnya ikatan perkahwinan ni meriah dia sampai sekampung ramai ramai bergotong royong. Ada yang sedekah lembu, kambing, beras, bawang, kentang dan macam macam la.

Majlis kahwin dulu dulu ni kadang kadang tu berminggu minggu saudara mara datang berkampung di rumah. Ye la kan, dulu dalam sesebuah kampung tu nak buat satu kenduri pun bukannnyq tiap tiap minggu macam sekarang.

So, dia punya meriah tu toksah nak habaq la no.

Walaupun pengantin masa tu pakai baju pun warna lain lain. Al maklum la takde lagi butik pengantin nak pegi booking baju sama sama. Lagi pun memang pantang untuk pasangan bertunang untuk bertemu atau keluar bersama.

Lain la sekarang. Sambut birthday awek pun kat atas katil dalam hotel. Siap upload kat laman media sosial lagi.

Ish ish ish.. apa la nak jadi kan?

Cuba la contohi zaman dulu. Tertib dan jaga tata susila. Baru la menonjolkan ciri ciri ketimuran. Malu malu gitu.

Kalau zaman dulu, masa hari persandingan, pasangan raja sehari akan disajikan dengan persembahan. Selain daripada disambut dengan kompang, pasangan pengantin juga akan disajikan dengan persembahan silat pulut. Silat pulut? Alaa.. yang orang bersilat buka buah depan pengantin tu la.

Lain pula dengan zaman sekarang. Ada yang buat persembahan live band, tak kurang juga yang menari beramai ramai ala ala majlis perkahwinan hindustan.

Bagi admin setakat persembahan camtu ok la lagi. Takde la teruk sangat. Berlainan pula dengan sebuah persembahan di satu majlis perkahwinan ni. Korang tengok sendiri la.

Kenduri kahwin ada persembahan mcm ni ?? Haih.. dah la, jom kita pindah ke planet lain 🤦‍♂️

Posted by Raja Lepak on Saturday, April 6, 2019

Teruk ke tidok?

Makin menjadi jadi pulak golongan pundan ni kan? Kalau kat kampung admin dulu kami ramai ramai tarbiahkan dia sampai jadi jantan balik.

Pada admin tak patut la majlis perkahwinan yang sepatutnya barakah diisi dengan persembahan sebegitu.

Yela, selain daripada ahli keluarga, rakan rakan dan tetamu yang hadir, kanak kanak pun ramai je tonton tu. Tak ke agak keterlaluan untuk beraksi sebegitu. Admin tengok ibu bapa pasangan pengantin perempuan pun sampai terbeliak mata tengok. Tak la sebab terkejut, seronok ataupun maluu.

Pastinya persembahan sebegini mendapat reaksi yang pelbagai daripada warganet sekalian. Korang baca la di bawah ni.

Rata rata mereka tidak bersetuju dengan persembahan tersebut. Hmmm..admin dah kongsikan, pandai pandai la korang nilai sendiri ye.

The post Pundan bikin kicoh di majlis kahwin, apahal pulak ni appeared first on Lubok Viral.




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top