Jangan Menidakkan Kaum Adam Sebagai Ketuamu. Sharnaaz Ahmad

Rumah tangga pelakon Sharnaaz Ahmaddan isteri, Noor Nabila sejak kebelakangan ini telah mencetuskan pelbagai tanda tanya dalam kalangan netizen. Rata-rata menyifatkan rumah tangga mereka masih bergolak ekoran posting dan luahan perasaan di Instagram pasangan ini.

Menerusi nota yang ditinggalkan Sharnaaz Ahmad bersempena Hari Wanita ini menimbulkan spekulasi mengenai kisah rumah tangganya. Bagaimanapun, nota pesanan ringkas dari pelakon ini ditujukan kepada umum terutamanya kaum wanita dan lelaki dalam berumah tangga.
Tanpa anda dunia ini tiada tangisan bayi
Jangan Menidakkan Kaum Adam Sebagai Ketuamu. Sharnaaz Ahmad

Menerusi nota yang ditinggalkan Sharnaaz Ahmad bersempena Hari Wanita ini menimbulkan spekulasi mengenai kisah rumah tangganya. Bagaimanapun, nota pesanan ringkas dari pelakon ini ditujukan kepada umum terutamanya kaum wanita dan lelaki dalam berumah tangga.

Nota buat wanita sempena hari wanita. Anda adalah wanita yang hebat disanjungi, berkerjaya, hebat, jelita dan tidak disangkal lagi mampu mengoncang dunia.

Kehebatan anda tiada tolok bandingnya. Anda adalah ibu dan isteri kami kaum Adam. Tanpa anda dunia ini tiada tangisan sang bayi menyambung cerita.

Anda mampu bina hidup anda sendiri. Namun, janganlah anda lupa bahawa kewujudan Hawa dimuka bumi ini adalah untuk saling memerlukan kaum Adam.

Kita saling memerlukan di dunia ini

Jangan Menidakkan Kaum Adam Sebagai Ketuamu. Sharnaaz Ahmad

Jangan sesekali menidakkan kaum Adam sebagai ketuamu, jika sekali anda beragama Islam terimalah nota ini.

Kita saling memerlukan di dunia ini, jika kaum Hawa cuba menindas dan menindakkan kaum Adam, sesungguhnya anda tau apa yang akan terjadi kelak. Jika anda Islam terima, jika bukan abaikan.

Pesanan Sharnaaz untuk semua wanita ini adalah bagi saling mengingati satu sama lain sebagai manusia dan tanggungjawab masing-masing di muka bumi ini.

Sekali ku berpijak, ku tahan kesetiaan walau hilang nyawa. Tapi sekali aku melangkah, cilaka jasad tak mungkin aku berpaling…

Sumber: Sharnaaz Ahmad via ohbulan.

Kredit: detik berita

Antara komen ntizen.

Reezkiesha Aiszhee – ada jenis lelaki bila dah kahwin dia fikir dia ketua keluarga bini anak2 mesti ikut ckp dia..tapi jadi imam untuk keluarga tak mampu..puasa tak buat..kerja rumah tak nak tolong..tahu nak bagi arahan saja..hormat bini pun tak…

Fauziah sumil – Ada lelaki dia kalau dah jadi suami kena ikut je ckp dia. Meskipun dia xsampurna Mana.kalau bini ckp sikit mula kata bini kurang ajar. Kuat melawan. Sedangkn tanggungjwb Kau pun xlepas. Itu yg di Namakan ego seorg lelaki..

Rienz khairenz – Bila perempuan melebihi lelaki dari sgala segi… so dia sikit pun x heran or peduli akan hukum hakam ni…

Pablo Torres – Sharnaaz ni mmg problematic..dlu ngn Shila Amzah pun, kemain baran..siap gaduh ngn ayah Shila lagi.

To Nabila, hadapla pahit manis rumah tangga ye..ko yg pilih Sharnaaz , ko kena terima la mcm mana ms bcinta dlu..padahal bukanny ko xknl Sharnaaz ni peel dia ni mcm mana.

Norfaizah Ismail – Ye suami ketua keluarga..isteri akan anggap suami hero mereka andai semua tanggungjawab dipenuhi..kalau setakat suami pada nama..confirm isteri pandang hujung mata je..tirulah fattah suami yg naik.

Nur Biee – Mmg suami ketua keluarga tp harus taw tggjwb tu bkn kecil stakat nk isteri turut kata je..ptt kne jd imam ikut perintah Allah & Rasul nescaya isteri akan terikut keperibadian suami..

Aminazwil – Betul apa yg Sharnaaz ni cakap TAPI yg Adam tu kena tau jugak apa fungsi kaum Adam ni Allah ciptakan. Untuk membimbing.. Kalau diri sendiri tak terbimbing, tunggang langgang, kau expect org yg dibawah jagaan kau nak jadi elok?

Atikah Nigel – Klu nk ikut kepala angin kO sowg je .. xboleh juga … Dan jangan jadikan isteri sebagai “hamba” kO … Konon nk turut kata² kO sowg je … Itu bukan anak patung .. jgn salah faham konsep suami isteri .. itu je.

Latifah Jamaludin – Semoga allah memudahkan segala urusan diberi jalan keluar yg terbaik.Rumahtangga sebenarnya sangat indah walau pun ditimpa belbagai ujian sekiranya suami isteri bertolak ansur dan memahami antara satu sama lain.




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top