VIDEO Jumpa Ayam Hutan Warna Putih Tengok Betul Betul Antara Minit 2.30 Memang Menakutkan

SETIAP orang pasti mempunyai hobi mereka sendiri. Ada hobi yang memerlukan daya pemikiran yang tinggi seperti hobi bermain catur atau bermain teka silangkata. Ada hobi yang memerlukan daya kekuatan fizikal dan stamina yang tinggi seperti memanjat gunung atau bukit.

Ada juga hobi yang memerlukan sifat keberanian yang tinggi seperti membuuru atau mencari haiwan liar yang berada di dalam hutan. Salah satu hobi yang memerlukan keberanian yang tinggi adalah hobi mencari ayam hutan ataupun lebih dikenali dengan nama ‘meracik’ ayam hutan.

Ini kerana dikatakan hobi ini mempunyai kisah-kisah missterinya kerana ianya berkaitan dengan alam dan haiwan liar. Bagi mereka yang suka meracik ayam hutan, ayam hutan yang berwarna putih adalah satu rezeki yang ditunggu-tunggu.

Ini kerana ada kalangan pencari ayam hutan menggelar ayam hutan bewarna putih ini adalah ‘Raja Ayam’. Kemungkinan istilah ini muncul mungkin disebabkan oleh sukarnya untuk mendapat ayam hutan berwarna putih ini.

Bagaimanapun sebuah video yang dimuatnaik di dalam sebuah page peminat ayam hutan menunjukkan bagaimana seekor ayam hutan berwarna putih telah terkena racik yang dipasang.

Pemuda ini menunjukkan ayam hutan yang telah berjaya ditangkapnya.. Tetapi seorang peminat ayam hutan yang melihat video tersebut telah melihat ‘sesuatu’ di dalam video tersebut. Menurutnya pada minit 2.30 dia melihat di bahagian tengah video di antara muka pemuda dan hujung semak ada benda yang terbang warna putih memasuki semak.

Tonton VIDEO Tersebut Di Bawah Ini. Tidak dapat dipastikan apakah benda tersebut tetapi hanya mereka yang biasa dengan hobi ini sahaja yang mengetahui selok-belok dan pantang-larang yang ada di dalam hobi ini.

Bagi mereka yang tidak biasa dengan hobi ini, jika mahu berkecimpung di dalam bidang ini perlu mengetahui pantang-larang yang ada. T

Sumber : Facebook Ayam Hutan Merah- Red Junglefowl via emn

Jika anda suka dengan kisah ini sila share pada kawan yang lain. Jangan lupa LIKE Facebook kami News Today untuk kisah2 yang lebih menarik lagi.




Lagi Menarik Di ViralSini :

0 comments:

Post a Comment

Scroll to top